Gebruik PayPal niet, het is de slechtste bankservice die ik ooit heb gebruikt

Hier is een overzicht van mijn recente slechte ervaringen met PayPal...

Het begon allemaal op 25 december 2024, op kerstavond. Ik ontving vier e-mails van PayPal waarin stond dat er vier transacties achter elkaar plaatsvonden voor in totaal vier digitale kerstcadeaubonnen die ik zou hebben besteld. Maar ik heb die cadeaubonnen nooit besteld. Toen realiseerde ik me dat mijn account was gehackt, in totaal was er 70 euro van mijn account verdwenen.

De klacht

Ik heb PayPal een klacht gestuurd en ook contact opgenomen met het bedrijf waar de cadeaubonnen waren besteld. Ik kreeg alleen een bericht van PayPal waarin stond dat ze het geld niet konden terugbetalen. Voor mij was dat een slechte ervaring. Zo'n grote bankinstelling met aanzienlijke invloed die mij geen service kan bieden door deze transacties ongedaan te maken, is frustrerend. Gewoon een verontschuldiging voor de kwaadaardige transacties. Het verpestte mijn kerstavondfeest met mijn familie omdat ik mijn wachtwoord opnieuw moest instellen en een klacht moest indienen en ik 70 euro kwijt was. Ze antwoordden dat ik het telefoonnummer kon gebruiken als ik hulp nodig had (dat zal verderop in dit verhaal een teleurstelling zorgen voor een extra teleurstelling). Daarna heb ik al het geld dat nog op de PayPal-rekening stond, overgemaakt naar mijn echte bankrekening. Het duurde vier dagen voordat het geld op mijn bankrekening stond. Waarom zo lang?!

Nieuwjaar, weer een slechte ervaring met PayPal

Gezien mijn recente slechte ervaringen wilde ik mijn PayPal-rekening helemaal sluiten. Dus ging ik naar de accountinstellingen om mijn account te sluiten. De melding die ik kreeg was: "U kunt uw account niet sluiten omdat er nog een aantal openstaande transacties zijn die nog niet zijn voltooid". Huh? Welke transacties? Ik heb nog nooit iets besteld! Waarom zijn er nog steeds transacties in behandeling? Ik controleerde mijn echte bankrekening en ontdekte twee betalingen van 10 euro die naar PayPal waren overgemaakt. Ik vroeg me af waarom, want ik had niets besteld of betaald met PayPal. Nu wilde ik mijn PayPal-rekening definitief sluiten. Toen belde ik op 2 januari 2025 het servicenummer om meer informatie te krijgen over de nieuwe transacties. Het antwoord was dat het nummer niet bereikbaar was... Opnieuw een slechte, slechte service-ervaring met PayPal. Ik hoop mijn PayPal-rekening nu zo snel mogelijk te sluiten.


Ik dank PayPal voor het verpesten van mijn kerstvakantie. En ik ben nu in totaal 90 euro kwijt dankzij PayPal. Ik zal PayPal nooit meer gebruiken.

Heb jij ook slechte ervaringen met PayPal? Laat het me weten door jullie reactie hieronder te plaatsen.

Comments

Popular posts from this blog

How much is my website worth? The best website value checkers.

Download NetMD USB-Drivers for your Sony MiniDisc to work on 64 bit versions of Winows

64 bit driver for Sony NetMD (Net MD) and standard MiniDisc for 64 bit versions of Windows 10, Windows 8, Windows 7 and Windows Vista