Search trough the ArchiVision Directory:

4 cruciale tips voor een betere gezondheid

Iedereen wil fit en gezond zijn. En daarvoor zijn er vele middelen die je daarbij kunnen helpen. Maar het is vooral een kwestie van een gezonde levensstijl vol te houden. Want dat ene pak friet of zak met snoepjes of die ene sigaret is zo verleidelijk.

Het is niet alleen aangeraden om de slechte dingen te laten maar je moet ook positieve dingen gaan doen. Zo zijn er vele middelen om terug fit en gezond te worden en ook fit te blijven. Het is geen kwestie van doen maar meer een manier van leven. Wij beschrijven hier vier belangrijke elementen die je moet doen om fit en gezond te worden.

Stoppen met roken
Wie rookt heeft er alle baat bij om hiermee te stoppen.  Stoppen met roken is niet gemakkelijk, misschien heb je dit al eens geprobeerd maar zonder succes. Mijn leuze: altijd blijven proberen! Het is uw gezondheid en daar moet je voor vechten. Roken kan het lichaam immers zeer veel schade toebrengen. Door te roken krijg je een kleinere longinhoud wat uw fysiek gaat beperken. Kankerverwekkende stoffen treden uw lichaam binnen via uw longen en kunnen zo zorgen voor longkanker. Het verhoogt op zijn minst het risico op longkanker.

Ga sporten
Een gezonde geest in een gezond lichaam. Wie elke dag voldoende beweging heeft kan rekenen op een fysiek gezond lichaam. En dit biedt alleen maar voordelen. Bij het sporten of bewegen krijgt uw volledige lichaam meer zuurstof toegediend en worden afvalstoffen rapper verwijderd uit uw lichaam dit door bijvoorbeeld te transpireren. Niet alleen uw lichaam profiteert van de extra zuurstof maar ook uw hersenen krijgen meer zuurstof en kunnen zo beter gaan functioneren. Een gezond lichaam kan ook meer aan. Zo krijg je een langer uithoudingsvermogen, wordt je positiever en ben je veel meer goed gezind. Je kunt meer doen, je bent actiever en dit heeft alleen maar een positieve invloed op alles wat je doet. En nog een groot pluspunt: je wordt minder snel ziek en kan beter om met stress.

Eet gezond
Overdrijf niet met snoep, koffie en vettig eten. Berokken uw lichaam geen schade door elke week de frituur binnen te stappen en er een pak friet met mayonaise en een hamburger te bestellen. Eet liever verse groenten en fruit. Dagelijks zou je 2 stukken fruit moeten eten. Zo krijg je vitaminen binnen in plaats van vet dat toch alleen maar nutteloos wordt opgestapeld in uw lichaam.

Ken je het spreekwoord: 'An apple a day, keeps the docter away'. Dit is exact wat gezonde voeding doet. Fruit bevat vele vitaminen, net zoals groenten. Vlees en vis mag ook nog altijd gegeten worden natuurlijk. Want vis is rijk aan omega 3 en vitamine A. Vlees zorgt dan weer voor de nodige eiwitten en vitamine A.

U dient dus geen strikt dieet te volgen die je toch niet kunt volhouden maar in plaatst daarvan dien je gewoon gezonder te eten.

De natuur
Een wandelingetje in de natuur kan wonderen doen. Het bos, de zeelucht, ... natuur heeft je extra gezonde zuurstof. De zon zorgt dan weer voor extra vitamine D. De natuur, een wonder voor je lichaam. Je wordt er goed geluimd van en het verminderd elke vorm van stress.

Zo hier heb je al de belangrijkste zaken waar je kunt aan werken.
Nog één heel belangrijke tip: nooit opgeven, blijf dit alles doen want het is een manier van leven.

Verwante onderwerpen:
Walnoten, hazelnoten en kastanjes rapen in de herfst, mega gezond voor ons lichaam!
Uit welk fruit haal je de meeste voedingswaarde en vitamines? De voedingsstoffen en vitamines in fruit.

No comments:

Post a Comment