Brandwonden bestrijden met een zak bloem uit de koelkast

De meeste mensen houden hun hand onder koud water als ze zich verbranden.

Maar wist je dat een zak bloem die in de koelkast ligt veel efficiënter werkt dan.
Als u uw handen verbrand hebt stop die dan onmiddellijk in een zak bloem uit de koelkast. Na 10 minuten zou u geen pijn meer mogen voelen en zou er geen blaar meer te bespeuren zijn.

Een nog betere manier is om de bloem te mengen met koude melk tot een papje.

Het verhaal van een Amerikaanse vrouw die brandwonden had
Een tijd geleden was ik mais aan het koken. Op een bepaald moment stak ik een vork in de mais om te kijken of hij gaar was. Ik miste de mais en mijn hand schoot uit en verdween in het kokende water..... Een van mijn vrienden, een Vietnam-veteraan, kwam op mijn geschreeuw af en vroeg me of ik ergens meel had staan. Ik trok een zak uit de kast en hij stak er prompt mijn hand in. Hij zei me dat ik mijn hand daar 10 minuten lang in moest houden. Hij vertelde ook wat hij had meegemaakt in Vietnam: iemand stond in brand en in die paniek werd er een zak bloem over hem heen gegooid om het vuur te blussen.... Wel, het vuur doofde niet alleen maar deze verbrande persoon had hierna zelfs niet één blaar!
Na 10 minuten trok ik mijn hand uit de zak bloem en..... mijn hand was zelfs niet rood en ik had niet één blaar en totaal géén pijn!!!
Sindsdien heb ik altijd een zak bloem in huis! Koude bloem voelt zelfs beter aan als gewoon uit de keukenkast...
Bij verbranding gebruik ik altijd bloem en nooit had ik zelfs maar een rode plek of blaar hierna!
Op een keer verbrandde ik mijn tong, stopte hem 10 minuten lang in de bloem en hierna was de pijn weg en niets roods zelfs meer te bekennen!

Probeer het maar eens en....... beleef een wonder! Leg een zak bloem in je koelkast en je zult blij zijn dat je dat gedaan hebt als er ooit iets van verbranding voorvalt!

Nog eventjes dit: houd de verbrande plek NIET eerst onder koud water, maar stop het betreffende lichaamsdeel direct in de bloem!

Er zijn nog tal van middeltjes om brandwonden te genezen.
Hiervoor kun je terecht op de website: www.omaweetraad.com

No comments:

Post a Comment

Copyright: byWM